VILLKOR

Allmänna villkor

aNordic Chocolate tillämpar såväl konsumentköplagen som distansavtalslagen. För att
genomföra en beställning måste du som kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans
medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms (12% moms). I kundvagnen och kassan kan man
se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalning sker via Klarna: I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning,
kortbetalning eller direktbetalning. Läs mer om de olika betalsätten och Klarnas villkor här
Fri frakt på alla beställningar över 250 kr inkl moms. För ordrar under 250 kr inkl moms
tillkommer frakt på 29 kr inkl moms.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen
finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress samt ditt
telefonnummer vilket eventuell avisering sker till.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post
till order@nordicchocolate.se.

Utöver Sverige säljer vi även till Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark. Finland, Frankrike,
Tyskland, Grekland, Irland, Italien, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Spanien, Schweiz
och Storbritannien.
 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart
framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig
del av den. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka
varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom
lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för
returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas
välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller
senast inom 30 dagar från den dag då vi tog meddelandet om att du ångrat dig.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma
tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Personuppgifter

Vi hanterar alla personuppgifter enligt GDPR (EUs allmänna dataskyddsförordning). I
samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina
ifyllda uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi lagrar dina
uppgifter i 18 månader efter senaste köp. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den
information som vi har registrerat om dig. Det är du som äger dina privata uppgifter och du
har rätt att begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Vi säljer inte vidare eller sprider din personliga information till tredje part, utan använder
dessa uppgifter bara för att fullfölja vårt avtal gentemot dig.

Leveranser

Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast
på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig
om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: order@nordicchocolate.se.
Frakt erbjuds via Postnords varubrev samt DHL Servicepoint
Tänk på att choklad smälter på sommaren i en varm brevlåda utomhus. Vid dessa
förutsättningar välj företrädesvis ombud via DHL Servicepoint som fraktalternativ.

Returer

Returer sker på egen bekostnad utom om varan är defekt eller om du fått fel vara. Returer ska
skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej
uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om
ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7-14 dagar, beroende
på fraktsätt, innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill
returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning
ovan.

Reklamation

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad
eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande
konsumentskyddslagstiftning att ersätta eller skicka ny produkt. Du måste alltid kontakta oss
för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

0
0
Din varukorg
Din varukorg är tomTillbaka till butiken